onsdag 7 december 2011

och så var jag bara jag.

Hej!

Tittar in en gång till idag.. bara för att.
Dagen idag är en skitbra dag.
Jag har hunnit med mycket mer än jag först trodde.
Jag har hunnit lyssna på Ulf Lundell och Lars Winnerbäck.
Jag har hunnit tvätta.
Jag har hunnit städa.
Jag har hunnit promenera.
Jag har hunnit kolla på julklappar.
Kolla inte handla.


Jag har hunnit luncha med Lotta!

Hon är fin min Lotta, hon känner mig nog ganska bra den damen,
hon kanske inte helt vet det men det gör inget. Jag vet.
Det skiljer 11 år på oss.. 11 klokare år äldre är hon än mig, nu sa hon åt mig just idag att jag inte fick prata om åldrar på bloggen mer för det gjorde jag alldeles för mycket.. men det där säger jag ialla fall.
11 kloka år.
Hon är så där duktig ni vet, hon vet det inte själv så bra för hon som alla oss andra ifrågasätter sig själv och sina val, tittar på andra och jämför, men hon är duktig.. hon liksom ser ut som en sån som redan vet allt.
Om man vill ha saft recept eller hummer recept.. ring Lotta.
Om man undrar var man ska campa eller var man ska köpa fotriktiga skor, ring Lotta.
(haha jag vet att hon kommer hata att jag tänker på henne och fotriktiga skor i samma mening)
Om man vill ha Skåne tips eller "newcommers" inom musiken tips, ring Lotta.
Om man undrar över hundar, barn eller svärföräldrar.. ring..
ja ja ni fattar nu va.
Hon är bra.
Hon är glad, ser alltid så där frisk ut som att hon nyss åkt skidor i fluffig snö, hon luktar frisk luft liksom.
Min Lotta.
Tack för att du lyssnar på mig när jag är knasig och förstår mig när jag inte förstår mig själv.
jag förstår dig.

Om 11 år ska jag vara lika klok som henne.

"Jag ser mig i spegeln,
det är en bra dag
Är det henne jag känner?
Är det HON som är jag?"


KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar