fredag 11 november 2011

snart jul

Ja visste ni det?
Att det snart är jul`?
(att jag bloggar sinnessjukt tidigt kan vi ta en annan gång)
Jag kom på det nu när jag låg i badet.. att det är dags att planera inför julen nu.
På allvar.
(att jag badar klockan 4 på morgonen anses oxå sinnessjukt jag vet)
Jag försökte höra mig för när jag var uppe hos mamma hur vi ska lägga upp det..men jag tror inte riktigt att vi bestämde något till fullo.
Det är mycket kring julen när vi är så pass många i vår familj som vi ju faktiskt är, många att  ta hänsyn till och många "respektive familjer" att planera in i det hela.

Men det ser ut som vi kommer att fira självaste julafton hemma hos min mamma och pappa.. med i alla fall tre  av systrarna, var min äldsta syster och bror skall vara vet jag inte ännu.
Jag hade förstås hoppats på att vi alla kunde vara samlade.. vi var det en jul och trots helt galet mycket folk och mycket barnspring och maten ätandes på halvt stående fot så var det ändå en av de finaste jularna enligt mig själv.
Nu när man har barnen vill man ju så gärna att de ska hinna med att träffa sina kusiner oxå.. så ja som sagt det är ett himla planerande, bokande och passande kring julen.
Vad ska ni göra?
Firar ni hemma? åker ni utomlands? Till fjällen? eller firar ni inte alls?

Och om vi ska bortse att det snart är jul.. så kan vi ju i stället fira att det är 
FREDAG!


KRAM!



3 kommentarer:

  1. Ja det går så fort! Jag har inte hunnit fundera alls på vad vi ska hitta på i år.

    SvaraRadera
  2. nej och ni har ju den nya lille fine att fira er första jul med! Så mysigt! jag vet hur nykär du är!! Ta hand om er !

    SvaraRadera
  3. Ååh, jag trodde ni skulle fira jul med oss! Vi skulle ju dricka vin ju!

    SvaraRadera