onsdag 9 november 2011

jet-lag

godmorgon!

Ja det heter så va.? att man är "jet-laggad" nu efter en tidsresa som vi just gjort..
det är nog det jag är i alla fall..trött men kan inte sova, törstig men kan inte dricka.. skit kontigt ju. :)
Resan hem gick bra, jag satt bredvid Bingo Rimér hela vägen hem minsann ;) 

Och vet ni vad som slår mig nu??!
Att jag har ..

BLOGGAT  1 ÅR!!!

bild : google

knasigt vad snabbt tiden går när man har roligt?
Jag som hade hoppats på att lägga in en fin bild, kanske en sammanfattning av året som gått..
men jag är hemma hos mina föräldrar och här har man ju inte allt i datorn som man faktiskt har hemma..
Men jag lovar att göra en sammanfattning när jag är hemma igen.

Hos mina föräldrar ja, barnen var uppspelta till tusen och hundarna likaså.. ibland är det bra att vara borta så de kommer ihåg hur mycket de faktiskt gillar en! :)
Barnen har haft en lyx semester minst sagt.. min mamma har en tendens att hålla dem sysselsatta på mycket hög nivå!
Den här veckan till exempel har de:

1. skjutit med luftgevär (ghaa!!)
2. sovit över hos kusinerna Rolf och Ida-Lisa
3. varit på badhuset med fina moster Emelie
4. Varit till Stockholm och gått på Cosmonova
5. Sovit över hos tokiga moster Ronja
6.Varit till sjön
7. Hälsat på lilla kusinen Stina 
8. säkert fått all mat och snacks de vill ha och njutit av det heeela tiden! :)

Hemma hos farmor och farfar som oxå håller mina barn sysselsatta på lyx-nivå har:

1. Hade en pysseldag
2. var till stugan och körde fyrhjuling
3. var i skogen och plockade svamp (finns det verkligen svamp fortf!!??)
4. Var på bio och såg TinTin
5. Var till skogen på kvällen med pannlampor och grillade korv.
6. hade både Fredags och Lördags mys med godis och "chirre" ;)
7. bakat (eller mest ätit) kärleksmums

Jag skojade med dottern och sa att jag inte behöver göra något alls med dem på ett åt efter allt de gjort nu ..
men nej så fick jag inte räkna det.. det gjorde hon väldigt klart för mig.

Nu ska jag ägna mig åt det jag i princip är proffs på snart,,
att packa!
Packa ihop allt och bege oss ner till Skåne.. hem ljuva hem!

KRAM!
Och tack för det här första året!
bild: google


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar