onsdag 9 november 2011

komma hem igen

Nu är vi hemma i huset igen.
Vad skönt det är att vara i sitt eget hem ändå..
Och tänk vad vuxen man känner sig när man verkligen uppskattar sitt hem på det här viset..
man liksom myser inombords när man kan dra på sig sina sunkiga mysbrallor, dra ett par raggsockar upp halvägs på vaden, dra en mjuk stor tröja över huvudet och bara dra in luften av "hemma" i näsan och njuta.
Tända en brasa, gå och plocka bland sina saker..
Det är vad jag har gjort, jag har sunkat runt här i mitt fina hus ( ja man tycker alltid det är finare när man varit iväg ett tag) plockat ur allt ur alla resväskor, gått på hundpromenad i underbart höstväder, kastat i en maskin med tvätt och tänt ett av våra nya Yankee Candle- ljus som vi köpte med oss från LA.
Har ni inte testat dem så gör det.. de doftar underbart!
Nu är inte själva lyktorna så fina som tex Volumspa eller andra lyxigare sorter.. så jag ställer mina i lyktor runt om i huset så de liksom inte syns men bara doftar.. idag doftar vi ChristmasCookie här hemma.. mmm.

Och vi njuter av barnens fina present till oss. hjärtat liksom tar ett extra skutt när man får gåvor som dessa av sina tre fina:

Barnen hade pysslat ihop en fin liten bok till oss och i den stod det

 "vi har saknat er mamma och pappa"

De hade pysslat fina tändsticksaskar, fina små bokmärken och en liten ask att ha pennor eller sudd i ..
ja de är ju för goa mina barn.
Nu ska jag njuta vidare här hemma.. antagligen i form av soffhäng med doftljus och ett huvud som liksom känns lite smått halvpackat.. förhoppningsvis pga jet-laggen.. annars finns det risk att jag kanske har blivit helt körd på riktigt och mer allvarligt faktiskt.
:)

KRAM!


1 kommentar:

  1. Vilket mottagande ni fick av era barn, gosingar.
    Ni verkar ha haft det toppen. Jag vill oxå åka till LA någon gång. Då får du tipsa mig lite ok. Kram

    SvaraRadera