måndag 28 november 2011

allvar?!!

hej!

Det är redan helt svart utanför.. man får ju liksom ingen dagtid.. :(
Jag har haft en skön dag idag.. barnen hade ju studiedag och vi "hängde" hela dagen.
Var hem till Sara och gav henne kaffe (de hade ingen ström så jag tog med termos)
Vi pratade massor och skrattade en del.
Skönt att skratta.

Vi pratade lite om bloggar med.. om hur alla bara får oss att känna stress.
Alla har så mycket lust, så mycket ideér och alla bara gör, gör och gör saker och själv står man bara här och ser på.. känns det som i alla fall.

Självklart måste man ju göra något om man ska ha något roligt att blogga om.. men allvar??!!
ALLA gör ju allt hela tiden!?
 Jo jag oxå bakat lussebullar, men jag glömde fota dem.. och nej de serverades inte på Mattues fat och inte heller drack vi julmusten i Ittala glasen.. nej de tog en varsin bulle från plåten mina barn, och julmusten tror jag de drack från deras limegröna plastmuggar.
Det var smulor överallt efter dem och ingen ville sitta runt bordet där jag tänt levande ljus..
Jag har inte planterat in en sån där spretig En eller vad det är alla tar in i sina fina korgar i år.. jag har inte heller några lönnkvistar ligger på mitt matbord.
jo det är fint och nej jag dissar ingen.. men jag hinner inte.. har inte orken eller lusten för allt hela tiden.
Vad jag hade lust med idag?
Jag kände mest för att skratta.. kolla på fula klipp på youtube, dricka kaffe i en vanlig kaffekopp, sjunga i duschen så där illa som bara jag är så bra på, flumma runt i raggsockar och urtvättade mjukisbyxor, och sen ville jag åka rutchkana som ett barn på Andys.. det var vad jag hade lust med.
Jag gjorde aldrig Andys.. hade hoppats på en till "vuxen" att ha med mig men det var ingen som var ledig eller hade tid.. så vi gjorde allt det andra jag nämnde.. och handlade med.
Shit vad mina söner dricker mjölk!! 

Vad jag känner för nu?
Jo jag har lust att sluta med facebook.. det är ju galet vilket ställe det är.. bra på sina sätt.. helt galet på andra sätt.

Och vi lägger nog mycket mer tid där än vad vi faktiskt vet och tror..?
(även alla de som inte uppdaterar sina statusar- ni är oxå där flera timmar i veckan så säg inget;)
Det finns ju människor som aldrig hade vågat ta kontakt med en i verkliga livet som gör det just där.. och mer än så.. talar om för en hur och var och när man ska bete sig..?
Ehhh... nej jag slutar med facebook idag.
Känner man en känner man visst alla.?
Och jag känner ju för fan inte ens mig själv!
:)

KRAM!



3 kommentarer:

  1. Haha, härliga du! Håller med att det är faktiskt bättre att hinna leva på riktigt än alla dessa status uppdateringar som ska göras i tid och otid men jag älskar Facebook. Det är min räddning när det gäller att komma ihåg födelsedagar tex.
    Kram

    SvaraRadera
  2. buhu.. precis så jag oxå tänker.. jag kommer sakna det som sjutton!! :( men nu är det borta.. och jag har sagt fram till jul i alla fall.. klarar man det klarar man det väl för alltid? men som du säger.. alla mina familjemedlemmar etc.. försvinner ju då :(

    SvaraRadera
  3. Ja du.....jag forstar vad du menar! Jag kanner dock ingen som helst press att uppdatera min sida eller sa. verkligen inte!! Daremot kanner jag en stark olustighets kansla mot alla manniskor som aldrig nagonsin uppdaterar utan bara spionerar och roar sig med att klaga pa andra som uppdaterar. Herre gud sa utomordentligt fanigt och faktiskt ganska skrammande! Men vet du Jag brukade bli saaaaa arg pa dessa fantrattar tills jag faktiskt insag att det var minst lika fanigt att bry sig.... Folk far val halla pa och tonta sig hur dom vill. Jag gillar Facebook och spenderar tid dar for att jag vill.....men skulle jag kanna en press att uppdatera osv, sa skulle jag ocksa lagga ner ;)) Puss pa dig!!

    SvaraRadera