söndag 2 oktober 2011

soffsoftar läge

Godmorgon!

vaknade som vanligt alldeles för tidigt.. att jag inte kan sova längre..?? 
det är ju på riktigt "pensionär varning" på mig! På riktigt!
Nu har resten av huset i alla fall vaknat, barnen gör sig redo för go-cart med sin far, dottern är hos en kompis och utanför huset är tre snickare redan och bankar o slår..

ja hjälp vad de för oväsen.. ytterligare en pensionär varning på mig då jag blir helt galen av att det låter konstant.. de bankar och sliter, slår drar och hamrar precis heeeeela tiden.. jag blir liksom som en tjurig tonåring (eller häxan-sur-tant) och bara vill skrika.. - sluuuuta nuuuuuu!!! jag vill lyssna på musik och inte er... sluuuta NU för jag drack rödvin igår.. pallar inte ert j*vla bankande!

Men nej jag är ju vuxen och håller minen.. ler sött mot snickarna när de står utanför fönstret, öppnar garage porten åt dem och nickar belåtet mot den nya panelen på huset.. fint.bra.tack.

Och ja det blir bra, panelen på huset behövdes bytas ut... det var inte ordentligt gjort från första början av husföretaget... och det är ju de som får göra om nu.. göra om. göra rätt.
Det blir bra.

Nu ska jag jobba, jobba och sen eventuellt på fotboll och efter det smink party med en glad galen väninna.
Fest nästan hela dagen alltså! :)

Ta hand om er!
KRAM!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar