torsdag 6 oktober 2011

du är bättre än du tror!

Godkväll!

Jag har precis pratat med min UNDERBARA vän Maria.
Hon hjälper mig så bra när huvudet är på väg att springa av mina axlar..
Hon är som mig och jag tror på vad hon säger.
det är det bästa.. att jag TROR på henne.



För jag verkar aldrig tro på mig själv..
Hon sa något bra till mig idag.. något som jag verkligen MÅSTE lära mig...
Det som folk säger till mig är vad de vill säga.
dvs.. att när någon talar om för mig att de tycker om mig så säger de ju det för att de vill säga det..
Jag har så svårt att tro på vad folk säger till mig när det är POSITIVT.. men när det är negativt.. oj oj vad jag tror på dem då.
Hon sa att om de säger att de vill följa med dig så vill de följa med dig..
fast jag i mitt körda huvud tänker.. det säger de bara för att de tror att jag VILL att de säger så.. eller det säger de bara för att vara snälla..
men hallå??!!
För om jag placerar bort mig själv och tittar på andra som beter sig som mig.. ja då vet jag ju att det faktiskt är svar som Maria ger som faktiskt på riktigt gäller.. det är ju det är.
Men jag är sååå dum och elak med mig själv jämt och typ alltid,. måste bli bättre på det där..
jag ska.. jag försöker..
Jag försöker och jag hoppas att det blir bättre snart.
En vacker dag kanske jag tycker att jag själv är helt ok..?
Eller kanske om vi har tur så tror jag i alla fall på ER när ni säger att ni tycker så..?

Jaja.. nu ska jag ta och hälla upp ett glas vin och låtsas att jag är riktigt riktigt bra!

KRAM!





2 kommentarer:

  1. Jag känner så väl igen mig!!! Men vi är i alla fall medvetna om vårt "problem". KRAM

    SvaraRadera
  2. Kikade runt på din blogg. Du skriver så klokt. Och jag känner igen mig i det jag läser här hos dig. Och så hittade jag det här... Din Toka. Du ÄR BRA! Och verkar vara en jättefin tjej och härlig människa. Och jag känner igen mig. Tänker precis sådär jag med. Viftar bort det positiva men suuuuuger åt mig av allt nego. Varför gör vi det?
    Vet inte. Du är klok du. OCH BRA! Glöm nu inte det.
    Kraam

    SvaraRadera