torsdag 8 september 2011

smita från vardagen

Godmorgon!

Jag kanske inte behöver smita från vardagen egentligen.. men det brukar ju kallas så..?
Jag har inget trist att liksom smita ifrån på det sättet som det ju låter...
Men i alla fall.. ibland är det ju skönt att sticka iväg.. låtsas att det inte finns något jobb som väntar, inga tvättmaskiner som står och vill plockas ur, inga barnrum som måste rensas från leksaker, inga soffkuddar som skall fluffas tillrätta, inga sängar som skall bäddas, inga korvar som ska stekas.. ja ni fattar vad jag menar va?

Jag ska i alla fall köra härifrån i morgon.. eller kanske ikväll redan har inte riktigt bestämt mig ännu.
Jag tar bilen, mig själv, massor av bra musik och en liten väska med fina kläder och så kör jag 55 mil uppåt i landet.
55 mil uppåt betyder att jag kommer stanna bilen på mina föräldrars grusade uppfart.

Där ska jag tillbringa min helg, med mamma och pappa lite, med systrarna lite, och med mina fina vänner JOHANNA och SOFIA hela Lördagen!!
Det ska bli så skönt att bara vara jag.
Jag ska prata ut, jag ska skratta som en galning och ja jag vet.. kommer säkert gråta lite med.. men det ska bli sååå underbart!
Så jag drar till jobbet snart.. och sen packar jag för denna lilla resan.
Och ja klart jag kikar in här ändå.. bloggen får ju inte bli lämnad ensam bara för att jag håller på och smiter iväg.. nej nån ordning får det ju vara. herregud.
Oj jag tror inte på gud.. tar tillbaka det sista.

Ha en underbar Torsdag.. för i morgon mina vänner.. är det ju svenskarnas favvodag nr.1!!
Fredag!

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Åh hoppas du får en fin helg i Köping, jag LÄNGTAR oxå dit.... ska hem sista dagarna i september....
    Hälsa Sofia & Johanna så gott och var rädd om dig!

    Kram Benita

    SvaraRadera
  2. tack benita!! det var jätte trevligt! hoppas du får det minst lika trevligt du med!!! KRAM!!!

    SvaraRadera