fredag 5 augusti 2011

TEXTER

texter..
jag är en sucker för texter..
kan inte lyssna på musik utan att lyssna in hela texten, kan inte gå förbi skyltar, tavlor etc med text.. måste läsa.. supa in orden och försöka förstå dem.


Jag har varit en text nörd så länge jag kan minnas.. jag kan låt-texter på låtar jag inte gillar, jag kan fortfarande varenda ord i alla New kids On The Blocks låtar.. alla låtar!! alla ord!!
Helt galet..
Min man säger att jag borde skriva texter.. låtar till folk.. tänk vad gött det hade varit,
en liten text till Veronica Maggio, en rad till Melissa Horn, en till Linnros, få skriva tillsammans med dem kanske.. oj oj oj.. mysigt värre.

Jag har tonvis med textrader i huvudet alltid, vissa mina egna vissa andras.
det finns inte en enda morgon då jag inte vaknar med ord i huvudet. jo det är sant..
jag vaknar med en textrad på en låt jag hört i bilen på väg hem .. utan att veta om det.. så har hjärnan sorterat ut det under natten och när jag vaknar kan jag hela låten.. utan att veta varför..
?

Men mysigt är det.. med vackra ord, knasiga formuleringar och målande texter.

Nu jobb för mig.
Ta hand om dig!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar