torsdag 4 augusti 2011

höst

Jo det är sant..
jag vet att vi njuter för fullt just nu av sommar värme.. men jag vet att hösten snart är här.. 
det går alltid skitfort.. helt plötsligt minns vi inte hur det är att kunna gå barfota i trädgården, hur barnen springer på torr asfalt, att vi inte har en aning var mössor och vantar finns.. snart minns vi  inte heller att vi kan sova med öppet fönster, att solen väcker oss på morgonen, att vi kan ha fräknar på näsan.. nej snart är det höst och vi kryper in i våra varma koftor, sätter på oss strumpor, halsdukar och mössor..
Vi bor ju i Sverige.. det är så vi har det.. en kvart av vackert väder och resten är bara ett rent "gamble" om regnet vinner över vinden eller vinden vinner över solen.. mörkret vinner alltid i alla fall.

Nu ska ni inte tro att jag är deppig eller så.. jag bara vaknade till och insåg att den där Florida resan i November är ett måste och att hösten faktiskt kommer hur vi än gör..
men det finns en hel del mysiga saker med hösten med.. förutom alla värmeljus, kuddar filtar och lyktor så gillar jag faktiskt detta;


bilder: google, Grand design, Day home

Nu ska jag dricka upp mitt rödvin och börja plocka upp alla kläder,skor,leksaker,hundsaker,matrester etc som kan tänkas ligga överallt i denna svarta villa.

ta hand om er!
KRAM!
P.s jag håller på att övertala mannen om att bygga mig ett trädäck innan hösten kommer.. går typ.. sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar