onsdag 24 augusti 2011

same thing different day

Godmorgon.

Jag har precis sprungit en runda... för min egen skull.
Jag mår mycket bättre när jag tränar därför gör jag det.
Jag ser bätttre ut när jag tränar med och därför tränar jag.

Men allt annat vi gör?
Varje dag.. samma sak om och om igen..
vakna, träna, väck barn, fixa frukost, bädda sängar, ta bort fukost, torka matbord.. (varför torkar jag det matbordet typ 3 ggr om dagen.. vad gör det för skillnad i mitt liv liksom?!) packa skolväskor, kasta i en maskin tvätt, skicka barn till skolan.
Duscha, sminka mig klä mig, köra till jobbet, lyssna på samma radiopratare, vinka på samma grannar..
Låter kanske deprimerande? Men fan jag menar allvar och jag vet att jag sagt detta förut.. vi lever ju bara 1 gång så vitt vi vet i alla fall.. vi borde passa på att ha så jäkla roligt det bara går varje dag!??
Det finns ju de sm säger att man aldrig ska ångra det man gjort.. bara det man inte gjorde..
Och igår på Facebook var det en kompis som hade en status som sa... om du varje dag fick 86 400 kronor insatta på ditt konto och varje kväll tar de tillbaka de pengarna du inte använde.
Vad skulle du egentligen göra med pengarna? spendera dem eller hur?
Varje dag får vi 86 400 sekunder att spendera precis som vi vill.. och varje kväll kastar du bort all den slösade tid du inte använde..
Ja på riktigt tänk på det.

"hon är alltid så djup" så tänker vissa om mig nu.. och ja det är sant du har rätt, jag är djup.. vi har pratat om detta innan här på bloggen.. jag gillar inte att bara vara.. jag vill liksom finnas till!
Så om jag är djup och vissa kallar mig för ytlig??! konstig combo det där.. :) men då är det väl jag.
Jag är sån... och jag vill veta varför vi gör allt.. och jag vill att vi ska uppskatta varandra, livet och möjligheterna VARJE dag!
Nej inte bara idag.. VARJE dag.

Om du tänker efter.. känner du aldrig någon tvekan..?
Om du tänker efter längtar inte du med ibland?
Om du tänker efter... vill inte du bli sedd.. vill inte du skratta huvudet av dig?
Le fånigt och gömma dig under ett täcke när du säger för fåniga saker?
Om jag tänker efter så vill jag bli sedd, jag vill bli uppskattad och jag vill veta om det på riktigt gör någon skillnad om jag torkar av mitt matbord typ 20 ggr per dag!?

Jag vill skratta högt, och jag vill le fånigt , jag vill säga hej till den gamla tanten vid övergångstället och jag vill vinka glatt mot barnen vid skolan.
Och jag tänker göra det med!





Ha en UNDERBAR Onsdag!
KRAM!


3 kommentarer:

  1. Hej
    Har precis börjat läsa din blogg (tips från Lotta S)
    Det här inlägget är så jäkla sant, jag har grymt mycket såna här funderingar nu i slutet på mammaledigheten. Jag vill inte komma in i ett ekorrhjul, jag vill va en glad, spontan, tokig och livfull människa. Jag vill känna den friheten jag gjort nu under min ledighet. Som tur är så ska jag bara jobba halvtid under hösten, så jag kan fortsätta toka mig lite;)
    Kul att läsa det du skriver.
    /Sofia Nyberg Köping
    http://sofiasfinaliv.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Håller med till fullo! Så viktigt att man fortsätter med det spontana, tokiga, knasiga och lustfyllda. Jag tror man dör lite varje dag som man inte har fått skratta högt.
    Fint skrivet. Heja dig!

    SvaraRadera
  3. Hej på er! Och tack!!
    Ja visst är det så.. vi dör lite varje dag då vi inte lever ut.. Känner att ni idag fick min dag att leva lite extra!! tack för de fina kommentarerna och såå glad jag blir att ni hittat hit!!
    KRAM!

    SvaraRadera