måndag 15 augusti 2011

Grattis !!!

Idag fyller Jonas år, Jonas fyller inte så många år men han känns äldre.. på ett bra sätt.
Jonas är en bra kille, en bra kille som låg gömd under en lövhög alldeles för länge.. han är en av de människorna som typ inte fanns.. och sen bara kröp fram och visade sig finnas mer än alla andra.
Jag har ingen aning om hur svårt Jonas har haft det egentligen men jag vet att det var tufft.. han tappade bort sig själv på vägen i tonåren.. han hittade liksom inte tillbaka sen utan var försvunnen på tok för länge.
Jag har alltid varit den som försökt locka fram honom.. jag har tjatat och gnatat om att man inte kan sitta i en källare och spela spel och tycka synd om sig själv bara för att det känns lite fel.
Fel känns det för alla i tonåren.. om man blir rädd varje gång man känner oro, utanförskap, osäkerhet, eller bara känner sig lite vilsen.. då hade varenda tonåring i hela världen alltid suttit och gömt sig i källare.
Jo jag vet jag var ganska hård.. men det var så jag sa.. så sa jag även till hans föräldrar och jag vet att alla tyckte jag gick på för hårt.. att jag inte hade en aning.
Men Jo jag hade faktiskt en aning.. det blir ju liksom inte värre än man gör det.. och om man bara sitter i en källare kan det inte vara så jävla jobbigt liv man har.. man upplever ju inte ett skit.!!??
Det var så jag tänkte.. och som jag har tjatat på den killen.. men jag vet att han tog det på rätt sätt.. jag vet att han innerst inne förstod vad jag sa och jag vet att han innerst inne faktiskt tog till sig allt jag sa och faktiskt litade på mig.
Sen vet jag att han nog saknade mig de gånger jag inte var där och tjatade.
För om det är någonting vi har jag och Jonas så är det askul! Jag kan garva huvudet av mig med Jonas.. han och jag har precis samma kassa humor.. helt sjuk !
Sen gillar vi en del musik tillsammans.. och alla som gillar musik gillar ju ofta jag! J
Nu är Jonas inte i en källare mer.. nej nu är han här, fullt levande och full med åsikter precis som jag.
Han vet vad han vill nu och han kommer  aldrig någonsin bli en grå mus igen.
Idag fyller Jonas år.. jag önskar honom en toppendag!
Jonas.. du gjorde det!! Du tog dig ur.. du äter ju tom sallad killen!
Och allt det där skyller alla på mig.. och jag älskar det!
Älskar dig Jonas ha nu en toppenbra dag!

KRAM!


1 kommentar:

  1. Och 3 år senare snubblar jag på det här inlägget igen? Fint skrivet och tack för allt stöd både du och Tobbe gav mig.

    SvaraRadera