fredag 30 september 2016

Pojkrum

Jag faller ner i höstens förkylning.
Lagom till skånska vinden som tar i från botten till toppen.
Jag försöker kurera men halsen bränner så arbetsdagen kortas ner.


Jag kör hem och bäddar ner mig.
Hundra dunkuddar och fluffigt täcke.
2 Alvedon.

Sen så.
Sen rycker jag upp mig en halvtimme och hinner bädda rent i 2 pojkars sängar, vädra och plocka upp typ 12 skitiga strumpor från golvet.





Noel.
Sonen som föddes mitten av mina tre.
Den mest ordningsamma av dem alla just nu.
Hans rum är som alla de andra sovrummen målade i kalkfärg.
Nyansen heter Earth Stone och ni hittar den här.
Blir så mycket mer liv i väggarna med den färgen.
Så mycket mer.



Men jag hinner bara det.
Bädda och vädra sen sväljer den mig hel.
Förkylningen och jag somnar med kläderna på i en säng med för många kuddar.

Höst va.
Med förkylning.


1 kommentar:

  1. Ja men check på den, eller hur...
    Jag fick rådet att gurgla i varmt saltat vatten. Förbaskat äckligt, men det hjälper ta mig tusan.
    Hade galet ont i halsen igår, idag är det sååå mycket bättre!
    Nu ska jag koka ingefärsshot med, borde gjort den innan i förebyggande men hann inte innan hösten slog till med ilfart och halsont och heshet med besked..
    KRYA PÅ DIG!
    Kram Anna

    SvaraRadera