onsdag 16 mars 2016

Det är vår

Jag vaknar innan kroppen är färdig med sömnen.
För att våren kommer in i sovrummet långt innan.
Solen.
Fåglarnas kvitter.
Jag vaknar med våren och ni kan tro att jag gillart.



Ja för att vakna i ett släpande solljus.
Ja men på riktigt - solens strålar innan klockan 7 på morgonen.
Jag är kär.
Kär i våren.



Och ja jag blev färdig till slut.

(Jag valde färgen Silk White bara för att en burk slagits till i en leverans.. skulle ju egentligen måla med Bone.. men det blev bra det här med - trots att den är betydligt kallare.)

Färdig med att måla om det där sovrummet jag tänkt på en längre tid.
Självklart tar det tid att vänja sig, att ha det vitt igen.. vi har ju självklart haft det vitt innan jag menar vi är ju ändå svenskar men vi har ju oxå haft mörkt greige en längre tid och detta blev an aning annorlunda.
En aning.



Sänggaveln fick ett påslakan över sig.
Fungerar ju mer än perfekt för den där skrynkliga sommarkänslan jag nu ville ha i sovrummet.
Ett ljusgrått linnepåslakan från Tell Me more åkte på och vips kändes rummet mer Medelhav.


Sen är det de där gamla speglarna.. jag har sakta börjat slipa dem.. för att de ska passa in måste ju allt blankt bort så jag har något att göra i morgon, och nästa dag.
Det har jag.

Men hallå ja.
Solen.
Fåglarnas sång.
Jag beger mig ut på långpromenad och möter ljuset innan jobbet.
Så gör jag.
Vad gör ni?

2 kommentarer:

  1. Ja tack o lov för sol och fågelkvitter!!
    Slutar vid lunch ett tag så idag ska vi shoppa påskpynt ;-)
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  2. Bara så härligt! Färgen, textilierna ja allt! Kanske framför allt ljuset och känslan av att vara kär :) U N D E R B A R T ♥

    //Tina

    SvaraRadera