tisdag 6 oktober 2015

Hon ringer mig om kvällen

Jag visste inte förr.
Visste inte innan att vi kände varandra så väl.
Jag vet hur hon tänker när hon inte kan förklara sig och jag skickar ett meddelande precis just då.

För jag vet hon behöver det.


Min syster i en helt annan del av Sverige.

Hon behöver mig, och jag behöver henne.
Kanske mest precis just nu.
Det finns något som inte syns mellan oss.
Det kanske fanns där förr men jag kände aldrig efter.
Kände inte noga.


Men nu känns det.
Det som håller oss samman.
Och när hon inte hittar orden för hur ledsen hon är gör det inget alls.
Jag vet redan.
Kan känna det inuti.

Det ordnar sig till slut säger alla runt omkring henne.
Det gör ju alltid det.
Hon säger precis just så till mig då.
Och jag svarar vad hon redan vet.

-Det ordnar sig ja, det gör ju alltid det..
men på vilken bekostnad och hur mycket skada ska ske helt i onödan?

Ja! Precis vad jag vill skrika säger hon då.
Visste väl att du skulle förstå.
Ja älskade syster, du kan tro jag förstår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar