fredag 9 oktober 2015

Fredgas-fix och nya möten

Det är Fredag och himlen är rosa när jag vaknar.
I min kropp blandas förhoppningarna med lite förtvivlan och jag svarar på ett mail som väntat länge.


Jag måste ta beslut nu.
Och när jag står där och ser på den rosa himlen genom mitt fönster tas det bara.
Beslutet som väntat ett tag.
Jag har stigar att trampa upp och det känns mer än ok.
Ett beslut är alltid skönt inuti.


Så den här Fredagen ringer jag runt till olika människor och säger något nytt.
Sen tar vi Fredagen med allt vad den innebär - 
Så som jobb, fotografering, middag barnen valt själva, byggnation av en dotters smink-bänk och kanske en film i soffan.

Så gör vi.
Så blir det.


1 kommentar:

  1. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra för dig då..<3
    Ha en skön fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera