tisdag 20 oktober 2015

En dag...

En dag är den där och sen bara borta.

Jag försöker lägga mig i så mycket jag får.
Kan.
Gör något nu säger jag.
Nu.
Sluta se på dig själv genom någon annans ögon.



Jag skriver till honom:
Livet passerar förbi, det pågår här.
Livet är det som händer nu medans du bara står still.
Du måste komma på vad det handlar om.
För din skull.
För livet och kärlekens skull.


Livet passerar medan du bara står där.
Du måste veta nu, att du behöver hjälp, för din skull.
Livet är det som passerar just nu.
Vill du spendera det såhär?

I själen, långt där inne där visheten lever, känner du inte där?
Att livet är värt att levas.
I själen där klokheten finns,
 känner du inte där att vardagen finns för alltid.
I en vacker skepnad som du skapar själv.
För livet min vän.
Livet blir vad vi gör det till.

Väljer du det här är det du.
Bara du.
Väljer du det här är det du.
En dag är det här, en annan inte.

En dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar