onsdag 30 september 2015

Just breathe

Jag stannar kvar i sängen hela dagen.
Hela Tisdagen.
Finns inget annat val.
Förkylningen jag känt kom krypande slog ner med full kraft.



Jag försökte länge mota undan den
 med allt jag kunde och visste men det gick inte.
Det är stressen säger mannen till mig på morgonen.
Det är stressen du har inom dig som försvagar ditt immunförsvar.
Jag nickar tyst.
Det är sant kanske tänker jag.
Sant att allt faller när stressen tar över.


Jag hade så mycket som skulle färdigställas denna vecka.
Jag skulle ha möten, måla om en dotters rum och fotografera.

Skulle.


Men de får vänta.
Rummet med de nerrivna tapeterna får vänta.
Säljarna får vänta, ja jag får vänta.


Det har hänt att jag känt flera gånger den här hösten att jag måste ta det lugnare. Andas.
Det har hänt att jag känt precis så.


1 kommentar:

  1. Ja, du måste nog verkligen det.... Va rädd om dig <3
    Krya på dig nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera