fredag 4 september 2015

Fredagskänslor

Jag kramar om pojkarna i hallen innan de går till bussen.
Älskar er.
Älskar dig.

Varje dag samma sak, idag håller jag dem lite längre inuti min famn.

Jag ser dem gå mot bussen genom fönstret och förvarar bilden av dem inuti.
Det händer så mycket ofattbart läskiga saker i världen och jag håller hårt i de vackraste jag har.
Livet.



Jag äter frukost vid ett ensamt köksbord och planerar att köra till gymet.
Göra av med energi, tanka ny.
Sen väcker jag en dotter i sitt sovrum som redan klockan sju badar i ljus.
Det är dags att vakna nu, jag skjutsar dig till skolan om du vill.
Hon kliar sig i ögonen och nickar.
Ja. Tack mamma.

Mamma liksom.
Jag.
Måste älska detta livet.




Idag är det Fredag.
Luften är kall.
Solen är på väg fram bakom dimman.
Det är Fredag och jag tänker på hur bra vi har det.
Och på hur hemsk världen är ändå.

Kärlek.
Det bästa vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar