torsdag 16 juli 2015

Som sommar

Jag har mycket att ta tag i.
Efter att ha varit borta ett tag hopar sig saker på hög.
Men det är ok ändå tänker jag.
För tiden då jag är ledig är så värt det.
Att andas ut, bara vara och inte ägna för mycket tankar till jobb och beställningar, kunder och möten.

Jag har mycket att ta tag i.



Så på kvällen när jag jobbat klart sitter vi där tillsammans han och jag. Mannen som tillhör mig.
Vi ser på film och pratar om livet.
Om framtiden och vad den har att erbjuda oss.
Vi pratar om tiden som passerar så fort och om barn som växer innan vi hinner blinka.
Livet.



Och så sen när morgonen kommer igen jobbar jag.
Fotar nyheter så som snäckband och lyckohästar.
Jag mailar och ringer, dricker kaffe och planerar dagen.



Det blir enkelt som sommar inomhus tänker jag.
Med snäckband och solhattar.
Enkelt som sommar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar