onsdag 8 juli 2015

Regn som faller

Barnen spenderar ännu dag på Gröna Lund utan mamman.
Jag stannar kvar hos min syster.
Vi dricker vin och bygger köksskåp.
Fungerar utmärkt tycker jag.
När barnen åker karusell och går i spökhus.



Och så hinner jag gå igenom kameran.
Föra över lite foton hit.
Foton från Söndagen i solsken.

Det är inte ofta vi ses allihop.
Men se så fint det var.
Så fint att samlas.



Jag bar en hel drös med armband och en gammal favorit den dagen.
Den långa rosa kjolen från Zara.
Passar till allt.
Vardag som fest.
En favorit som får stanna helt enkelt.


Syrran sportade bruna ben och snygg-skor.
Dagen då vi alla samlades - med solsken och glass, 
skratt och en hel del kramar.
Den Dagen.


Jag sportade solbrillor.

Idag är inte alls så mycket solsken.
Nej regnet faller och jag ska på loppis.
Barnen är fortfarande med sina mostrar på utflykt i Stockholm så jag får roa mig själv helt enkelt.
På bästa sätt.
Som med loppis, vinkvällar med en syster och räkor.
Typ så.
Blir hur bra som helst trots regn.


1 kommentar:

  1. Härliga bilder!!! Har du inte tid för en fika innan ni åker hem, i Örebro kanske?
    Kram Helena

    SvaraRadera