måndag 27 juli 2015

I mitt gästrum

Jag hade besök här om dagen.
I gästrummet.

Jag har tänkt ett tag att det ska få en liten make-over men inte kommit så långt.
Och så nu - efter att gästerna kört hem igen så kom det där rycket som liksom behövs för att göra vissa saker.



Väggarna där inne är i princip svarta.
Mörkt,mörkt grå i en matt färg.
Känns dovt lyxigt liksom.

Så jag bäddade om lite,
sängkläder i linne, flera pudriga kuddar och så började ja skruva ner lite saker på väggarna.
Så allt är inte klart riktigt, riktigt ännu.
Men ändå - att piffa om i ett gästrum är väldigt enkelt och roligt.



En ny matta fick flytta in med.
En vacker pudrigt grå/blå sak från Broste
- den och lite snäckor, nytt överkast och mässingsdetaljer.
Det ni.
I morgon tänker jag.
I morgon får ni se det färdiga resultatet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar