torsdag 7 maj 2015

Willa Nordic

Jag stod ensam bland tallar med fågelkvitter och brus mellan grenarna.
Det var Onsdag och solen sken.

Här kan man bo tänkte jag.
Här kan man bo.




En kort promenad från havets brus.
Här kan man bo.


Jag var i Åhus för spännande möten om framtiden.
Kikade in i en magiskt vacker villa som Willa Nordic byggt där nere mellan tallar och vitblommande buskar.

Ett möte som sätter igång kreativiteten som en strömmande fors.
Hus skall stylas, planeras och mysas in.
Typ det bästa jag vet.
Det bästa.


Med oss på besöket var denna vackra varelse.
Hon ville mest av allt vara ute och jaga fjärilar eller rulla sig i parets vackra heltäckningsmatta, vi tvingade henne att stanna inomhus och sa nej när hon försökte bita i mattan.


Ja nog för att hon är vacker Idun men ändå.
Att tugga upp någons matta.. nej där sa vi ajaj.
Jag menar det är ju ändå ett nytt hus de har.
Ett galet vackert nytt hus.


Här blickar vi in i den öppna planlösningen kök/matrum/vardagsrum.
Ja men ni ser.
Så smakfullt.
På ett väldigt Åhus-aktigt vis.
Konstigt hur vissa stilar liksom bor i orten.



Ja det var så snyggt.
Min bygga nytt nerv vaknade ännu en gång till liv och jag drömde om träfasader och walk-in-closets igen.

Det finns ju tomter kvar så man vet aldrig.


Allt var smakfullt inrett.
Från hallens blå matta till sovrummets cerise överkast.
En färgsprakande familj i en stilren villa i Åhus.
Och nu väntas samarbeten.
Spännande sådana.


Ni får följa med såklart.
Så roligt vi kommer ha.

Och ja tänker ni att kanske jag måste flytta närmare havet, kanske Åhus kallar på mig, med vackra små gränder, tallskog och hav som brusar..ja men tveka inte.
Jag vet precis vart ni kan bo.

Precis.


3 kommentarer:

  1. Tack för dom fina orden! Ser väldigt mkt fram emot kommande projekt! Kram

    SvaraRadera
  2. Så himla KUL vännen!! Åh, vad jag är glad för din skull!
    Jag kommer ner och tittar till dig snart... ;-)
    Vi hörs om kommande planer.
    Kramar!
    Judita

    SvaraRadera