måndag 18 maj 2015

när jag andas ut

Det blev Söndag med ilsket regn.
vinden tog i som den försökte få bort någon. Något.
Det är kanske regnet den jagar tänkte jag då.
Regnet som vinden försöker mota iväg.


Jag går på promenad mellan skurarna. När jag inte sitter i soffan och ser på serier kör jag nån maskin med tvätt.
Jag andas och tänker att jag inte ska göra så mycket mer än så.

Det doftar sött på promenaden.
Sött och somrigt.
Det doftar nästan som en sommarnatt på cykel när jag var 17 år.
Nästan så.



Egentligen skulle vi fixa det sista i pojkarnas rum igår.
Men mannen tog med dem på bio och jag satt bara kvar i soffan då.
Med mjukisbyxor och uppsatt hår.
Andades ut och tänkte att det kan göras nån annan dag.
Piffet i pojkarnas rum.


Så avslutade jag Söndagen med en löprunda i dåsigt väder, med dofter som efter ett ilsket sommarregn.

Jag sprang inte långt men jag sprang fort.
Och jag andades.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar