måndag 4 maj 2015

Festen är över

Jag tycker att luften hittat tillbaka igen.
Jag andas med djupa andetag och tänker på det.
Luften.

Den finns att andas och jösses vad luft är skönt.



Vi svidade iordning på Lördagen efter jobb - för att umgås med nyfunna vänner över en bit mat och gott vin.
En fin Lördag - med luft och massor av kärlek.


Det blev sent och Söndagen blev seg.
Men solen sken och jag låtsades att allergi inte var något att bry sig om och hängde ute i trädgården hela dagen.
Det var som sommar där ute - i lä bakom skärmväggen.

Och som jag älskar sommar.

Jag slumrade till där i solen och när jag vaknade låg detta på solsängen tätt intill.



En sovande son och hans bästa vän.
de sov lika gott som jag.
Alltså en sommar i min trädgård.
Den behövdes.
Verkligen.

Nu jobb.


1 kommentar: