tisdag 7 april 2015

Påsken är över och vardagen tar vid

Den behövdes.
Påskledigheten.


Vi har haft svärföräldrar här.
Vi har pratat, skålat i iskall chardonnay och ätit gott.

Vi har kört till skogen, till havet och till Kivik.
Passat på.




Vi körde till Kin utanför Simrishamn.
Åt varm soppa med kokosmjölk och köpte med oss det godaste surdegsbrödet ni kan tänka er.


Och så har vi fortsatt.
Vi har ätit gott, skrattat, nästan gråtit och skålat.. lite så fick vår påsk bli i år och den behövdes.

Ledigheten.





Och igår när svärföräldrarna kört hem igen och jag jobbat färdigt för dagen grillade vi.
Allt som fanns kvar i kylen åkte på grillen.
Som kyckling, champinjoner, potatis, tomater och sparris.
Och ja det behövdes det med.

Ett litet tag kände jag sommaren inuti.
Ett litet tag.



Och i Kivik passade vi på att köpa Havtornsmarmelad som typ är det godaste jag vet på ost.
Godaste.
Och sen på Buhres plockade vi med oss ett gäng ostar som stank upp köket sådär lagom.
Så jo en fin helg.
En mycket fin helg har det varit.




Men nu är det vardag igen och det är fint det med.
Vardag och jobbet kallar.

Ta hand om er.


6 kommentarer:

  1. Åh, jag tror jag packar ner hela familjen och hemmet och flyttar ner till era "breddgrader"!
    Konstrundor, Kiviksmarknader, havet och en massa andra fina ställen! Vill ha sånt jag med, sånt som förgyller
    livet lite extra, behöver det där. Lyllos dej ;-)
    Hoppas vi ses snart!!...
    Kramar
    Judita

    SvaraRadera
  2. Det här var det bästa vi läst på länge!! : )

    SvaraRadera
  3. Mmmm så mycket härliga godsaker!
    Blir ju hungrig nu på kvällskvisten;-)
    Låter som ni haft en riiiiiktigt härlig påsk! =)
    Kram Anna

    SvaraRadera