lördag 4 april 2015

Påskafton 2015

Det börjar med en frukost.
En lång sådan.
Jag hade lovat barnen "hotell-frukost" och höll mitt ord.




Jag stekte amerikanska pannkakor som jag serverade med hallon, vispat smör och lönnsirap.
Ja jag serverade en hel del annat med, som ostar, granola och bröd men det var detta som gick hem bäst hos barnen.



Och sen fortsatte vi.
Jag tog en 5km runda och vi körde in till stan för att köpa chardonnay till påskmaten som skulle ätas.
Påskafton liksom.

Proppmätt.




Proppmätt och så nöjd.
Nu intar jag soffan med en kopp kaffe.
Fin Påskafton enligt mig.
Mycket fin.



2 kommentarer:

  1. Det där såg RIKTIGT gott ut! Hade jag gärna smakat på!
    Här har vi inte gjort många knop idag, mest soffläge... Men nu ska vi ut, ut i solen och få lite vind i håret!
    Kram och ha en fortsatt härlig helg med familjen!
    Judita

    SvaraRadera
  2. O, oj, oj - får man flytta in? : )

    SvaraRadera