söndag 12 april 2015

Om det är så är det

Jag och dottern är ensamma den här helgen.
Hon och jag.
Vi äter tapas till middag båda dagarna för att vi kan.
För att vi vill.

Vi sover i dubbelsängen tillsammans 
 vi pratar om allt och lite till.
Vi gör så med jämna mellanrum.
 Jag och barnen - ett och ett. 

Egentid.
Mammatid.




Och hon analyserar svar, analyserar beteenden hos andra.
som tjejer gör.
Som jag gjort.

Jag håller hennes hand 
 när hon pratat klart säger jag det bara.

Det är vad det är.
Om man vill så gör man.
Om de vill så gör de.

Inte svårare än så.

Vill de träffas så träffas man.
Enkelt.
Ärligt.

Hon nickar.
Jag vet att hon kommer analysera och omvärdera svar länge till.

Men jag säger det redan nu.

Då kanske hon lär sig snabbare än jag gjort.
Att det är vad det är och man gör det man vill göra.


Så hennes pappa bryr sig helt enkelt inte?
Frågar hon mig då.

Om han bryr sig är en sak men inte tillräckligt säger jag.

Jag är ärlig med detta.

Önskar någon hade varit det med mig.
Vill man träffa sina barn så gör man det.

Enkelt.

Och det hon berättar för mig är ofattbart.
Skär i mitt hjärta.

Och jag vet precis.
Vet precis hur hennes vän har det.

PRECIS.


2 kommentarer:

  1. Det är vad det är...det är vad man gör det till♡ ett bra svar som jag skulle bli nöjd med..... för det är ju så helt enkelt.
    Många funderingar, många tankar hade man och man fick så visa svar som liten.. nu ska jag lyckas ge det där visa och kloka svaret till barnen som dom förväntar sig att få..skrämmande när man ibland inte vet svaren själv.... ha en fortsatt vacker söndag vännen. Kram / jesustofflan

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja men visst är det så. Och det är svårt, att förklara för barnen så de på riktigt förstår. Hoppas du har det bra, att du myser extra mycket denna Söndag. Och nu kommer jag ju tänka på oss idag. Älskade S, tänk va.. :) saknar dig. oss.
    Kram på dig jesustofflan.

    SvaraRadera