måndag 13 april 2015

Jag tvättar och luftar själen

Den var här i helgen.
Våren.
Nästan känslan av sommar.

Jag drack mitt Lördagsvin i rottingfåtöljen vid husväggen.
Den var här i helgen.
Våren.


Solen sken genom huset och fåglarna kvittrade som besatta utanför.
Som jag älskar våren.
Nästan som sommaren.
Nästan.


Jag jobbade hela helgen. Sålde sängar och möblerade om i butiken.
Vänner kom förbi med kaffe, alltså vänner som tittar in för att sitta med mig i en gammal sliten chesterfieldsoffa och prata om barn, män, kärlek och nagelförlängningar.. allt på samma gång.
De är de bästa av vänner. Bästa.




Väl hemma igen städade jag lite.
Tvättade rent i sängen, ja det är Söndagar som det alltid bäddas rent här hemma. 
Jag tvättade och luftade själen lite.
Våren släcktes av ett ösregn men det gjorde ingenting.
Jag var varm i hela kroppen av den finaste av Söndagar.


Hela familjen samlad, mannens varma kramar i hallen och barnens stora leenden.

Så fin en Söndag kan bli.

Nu Måndag då.
Lets do it.


8 kommentarer:

  1. Lovely lovely söndag!
    Precis så som en söndag ska vara.
    ....och snart kan jag sitta där i rottingfåtöljen med dig, sippra på ditt lördagsvin (fast det kanske är mitt i veckan då) och så kan vi tjattra om allt och ingenting!
    Ååh vad jag längtar!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaaa. såå roligt! jag längtar jag med. Och ja vin blir det vilken dag det är blir ! :) Kram på dig snygging!

      Radera
  2. Härlig söndag:)
    Här går jag igenom alla kuddar o kuddfodral o tvättar dem... Det tar sin lilla tid;-) Men skönt när det blir reeent igen!:)
    Läste ditt inlägg och blev väldigt berörd... Har samma dilemma jag.
    Min man är inte dotterns biologiska pappa, men han är den pappa som är hennes pappa ändå.
    Hon har börjat fråga endel, men är ändå nöjd med de svar jag ger. O jag hindrar henne inte, men hon vill inte...
    Så det är svårt det där... Många tankar som snurrar i ens huvud..
    Kram till dig!
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag var ju en sån flicka.. som inte hade min biologiska pappa hos mig men du vet de där konstiga svaren som inte var ärliga.. de hjälpte ju aldrig.. det stjälpte mer. Så ärligheten - den vinner alltid. Kram på dig Anna.

      Radera
    2. Ja det är sant... O det är jag, ärlig med mina svar alltså. Det är så viktigt.
      Men hon ser M som sin pappa o det känns gott i mitt hjärta, han är ju den som är det.
      Den som hade världens chans lämnade med ett brev i brevlådan och hade bedragit mig något grymt...
      Kram Anna

      Radera
  3. Så som en söndag ska vara. Idag hade det kommit lite snö igen. Men snart är våren här på riktigt. Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja idag var det isande vindar och regn.. inte så mycket vår. Men den kommer.. som den ju faktiskt gör alla år.
      Kram

      Radera