tisdag 3 mars 2015

Jag känner våren inuti

Den har börjar krypa i mig.
Känslan av våren.
Ni vet den där riktiga som liksom lovar värme, sol och kärleksbubblor inuti.
Den.


Så jag lindar armarna fulla med smycken nu.
Ja för en färgglas arm gör ju genast känslan av att våren är nära.
Färgglada armband och slitna jeans.

Idag fick dock jeansen hänga kvar i garderoben.. men känslan fanns där.
Oh den fanns.



Och snart säger det bara pang.
Så som det gör alla år.
När asfalten torkar upp, fåglarna kvittrar och uteserveringarna fylls upp.

Jag kände den idag.
Våren.



2 kommentarer:

  1. Ochnär gruset sopas bort från gatorna. Då är det på riktigt.

    Men trist som jag är förutspår jag tre snöpuffar till. I alla fall här. Det gör jag alltid, och jag tycker nästan alltid att jag har rätt. Men har man tur så kommer de tre dagar i rad och så är det vår sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. shhh inte vara sån nu.. ;) men jo du har säkert rätt. Var bor du ? Hoppas liksom lite på att du bor långt norr om mig så jag inte behöver drabbas av de där snöpuffarna :)
      Kram

      Radera