onsdag 18 februari 2015

Sportlov

Vi satte oss i bilen.
Körde de där 55 milen.
Trångt.
Länge.
Barnen tjafsade, jag lyssnade på musik.
Jag sov en stund, han sov en stund.

Som det brukar vara.
När vi kör de där milen, till en syster och hennes tre barn.


Sen liksom bara flyger tiden förbi.
Vi gör ingenting och allting.
Och så igår kom en bacill.
Alla ligger utom jag.
Jag bara liksom väntar på att det sker snart.
Att även jag däckar med feber i en soffa.
Bara väntar men vägrar på samma gång.



Jag hade hellre varit på solsemester och mått bra nu säger yngste sonen när han väl kommer ner i köket efter klockan 14.
Hellre det säger han, alltid det säger jag.

Och annars?
Jo annars passar jag på att bygga på den där nya hemsidan till webshopen.. och snart.. snart är den redo.

Det ni.

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas du klarar dig! Och att gänget blir friskt snart. Kram

    SvaraRadera