söndag 1 februari 2015

Lediga Söndagar

Det har blivit min dag.
Söndag.
Jag har på något sätt fått ett schema som gör att Söndagar blivit min helt lediga dag.



Eller jag ledig.
Jag städar på Söndagar, promenerar hundar långt i skogen när små lätta snöflingor faller mellan träden.
Jag handlar mat.
Bakar något.
Tränar.
Och detta.

Jag gör ju det här.
Fotograferar.

Det har fotograferats en massa vårnyheter idag, sen försvann ljuset och jag får liksom lov att skjuta på det till en ny dag då ljuset kanske varar längre än nästan inte alls.



Men de där nyheterna får jag visa en annan dag.
Idag ser ni lite av ett kök och en matplats.

Jag fotade och barnen såg på tv.
Jag tvättade och dottern sjung på sitt rum.
Jag bakade och mannen strök skjortor.

Söndag.
Min dag.





Och ja det pågår en liten tävling på Instagram.
Missa inte den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar