måndag 29 december 2014

Vad jag vill

Jag hade druckit för många glas med rött vin när jag försökte förklara mig.
Försökte säga att man borde lyssna mer till sig själv.
Se livet som sitt eget och inte bry sig så mycket om andra.

Det blev fel och min syster sa bara att man inte kan vara ego.
Att jorden skulle se hemsk ut då.
Jag menade inte så.

Jag menade att jag ska göra det jag vill göra, krama om dem jag vill krama, resa dit jag vill resa, leva NU.

I tankarna har jag rest runt hela jorden redan,
till Usa, Afrika och sen till Bali,
Men ändå bara suttit still.

I tankarna har jag sagt det där fina jag tänker om hon jag inte känner, sagt det till henne bara för jag vill och kan.
Men ändå bara varit tyst.

I tankarna har jag alltid varit den jag vill vara och inte dragits bort av andras tankar och förväntningar.
Aldrig brytt mig om att den elaka i skolan sa att min jacka var ful, aldrig undrat om jag duger fast jag reser bort när alla andra pluggar vidare.
I tankarna.


Jag tänker exakt just nu att det är såhär det blir.
När året närmar sig ett slut och en resa till en bror är nära.
Vi ska fira nyår och summera ett år som gått.
Vi ska säga vilka vi vill vara nu och vad vi önskat vi hade vetat då.
Jag ska försöka att inte dricka för mycket rödvin och se om han förstår.
Att om vi gör vad vi vill med dem vi vill så blir livet så mycket vackrare.
För sen dör man.
Alla dör.


Och livet är liksom till för att levas.

Så.


2 kommentarer:

  1. Ville bara kika in och läsa ikapp hos dig min vän och önska dig en god fortsättning!
    Åh, ni skulle ha varit med på vår resa! Vi hade haft det SÅ kul tillsammans! Gjort ett inlägg idag men herregud så många bilder
    man tagit och inte ens en mikro-del kom väl med.
    Kramar!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Tack för det gångna året och alla inspirerande bilder du delat med dig.
    Kram Sabina

    SvaraRadera