söndag 28 december 2014

1997

Jag fyllde 18 då.
Jag ville resa långt bort från där jag var.
Jag längtade efter en blond kille med skäggstubb och varma kyssar.
1997.

Tankarna var annorlunda då men samma ändå. 
Jag tyckte jag var vuxen och visste allt.
Lite så.
Var det då.


Hur 1997 kunde hitta mig just idag vet jag inte.
Det var något minne som fladdrade förbi och jag kom att tänka på.
Tänka på då.


Jag lagar granola innan de andra vaknat och äter den i min ensamhet vid ett köksbord som badar i sol.
18 år 1997 tänk vad lite jag visste då.
Om vem jag är nu.
Vad jag blev och ville vara.
Tänk.




Jag har redan druckit en hel kanna kaffe och tvättat två maskiner tvätt.
Jag funderar på att laga en gryta och kanske ta en springrunda i solen som skiner där ute.
Funderar på det så får vi se.

Söndag.
Ta hand om er.

2 kommentarer:

  1. oj vilken effektiv dag du haft redan! =) jag ska masa mig ner till storaffärn och handla, tvätta några maskiner, men sen får det va! =)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vad man vet nu som man inte visste då :-)

    Tycker om allt du skriver.

    Ha det bäst

    SvaraRadera