lördag 6 december 2014

Jag jobbar på Lakewoodliving

Med mörkare hår och drömmar i hjärtat kör jag till jobbet idag.
Jag sov länge men inte alls.
Drömmar.
De bra vill jag ha, de andra klarar jag mig utan.
Tänker jag.
Drömmar.


Ni vet de där som man inte riktigt kommer ur.
De som inte riktigt släpper taget om dagen.
De drömmarna.

Jag har ont inuti försöker jag förklara för mannen.
Drömmen var för jobbig att hantera.
Så jag duschar länge och blundar.
Vaknar.
Släpper taget om drömmen som kom ovälkommen.



Så rullar jag ihop den där vackra ullmattan jag fotograferat.
Rullar ihop och trycker in den i en bil.
Jag ska köra mot jobbet nu.
Gå runt bland kunder, julmusik och kaneldoftande doftljus.
Det gör jag idag.
Det är Lördag, december och jag släpper taget om en hemsk dröm.



Och håret ja.
Det är mörkare nu.
Steg ett gjordes och idag ska vi köra steg 2.
Slingor i karamell.
Det ni.

Hej och välkommen Lördag.


1 kommentar: