onsdag 3 december 2014

Hårfix och hustrix

Det känns lite pirrigt.
Lite läskigt.
Jag ska nämligen till frisören idag.
Ja jag vet det kan väl inte vara så läskigt tänker ni säkert då.
Men jo.

Jag ska erkänna något nu.

Jag har inte varit hos frisören på 2 år.
Ja men ni hör ju.
2. år.
Jag har klippt mig och färgat mig själv.
I 2 år.
Jag vet verkligen inte vad hon kommer säga.

Sist var efter sommaren som jag klippte av ca 10 cm rakt av bara och sen färgade in en mörkare ton i det.


så ja vi får se vad hon säger helt enkelt.
Och jo jag är nervös.


Och jo jag har pyntat lite till.
Jag hängde en risig krans på dörren.
Barnen sa så.
Risig krans mamma.
Men ja i alla fall.

Krans och en liten gran utanför.
Ska plantera ner nån en eller så i den stora krukan med.


Och köksfönstret har fått min egenbyggda stjärna i år igen.
En stjärna och en liten gran - den vissna basilikan fick vatten precis efter att fotot togs och är nu gladare. Jag lovar.


Så jo nu börjar det bli juligt lite överallt i huset.
Jul liksom.
Nära nu.

Och på tal om jul.. ni missar väl inte julkalendern jag har på jobbet?
Lucka3 idag bjuder på ljuslyktor från Olsson & jensen till 50% rabatt.
Det ni.

In och kika.


Nu ska jag köra och träna.
Sen frisören.
Ja hjälp, sen frisören.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar