tisdag 4 november 2014

När jag inväntar advent

November ju.
Det betyder att det snart är December.
December med kaneldoftande doftljus och ljusslinga runt staketet.
November betyder ju ändå det.
Snart December.


Men än så länge har inget "adventigt" kommit fram.
Eller jo ett doftljus som doftar äpple och kanel sprakar i hallen, men annars ingenting.


Jag fotograferade en stege igår.
Och nu tänker jag att den kanske ska stanna.
Den fick agera tidningsställ och ja jag tror jag gillar den.
Vid advent kanske den får en liten ljusslinga på sig.
Kanske.



Och sen fick jag ett erbjudande om att vara med och baka i ett samarbete.
Och ja jag tror minsann jag ska komma på något.
Temat?
Advent såklart.

För som jag sa..
det är November.
Det betyder snart December.

Är ni redo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar