torsdag 6 november 2014

Då får du hela mig

Kan du skriva till mig, åt mig, för mig?

Jag tappar andan lite först.
Skriva för dig, någon annan.
Kanske jag kan.

Hur det fungerar vet jag inte ännu,
hur jag ska gå till väga vet jag inte alls.
Men orden jag bär på är många.
Känslorna jag har är stora och livet har satt sina spår i mig.
Så jo det kan jag nog.
Skriva för dig.


Så jag tar sats i hjärtat idag.
Efter jobbet och efter barnen lagt sig.
Så tar jag sats.
Sats är bra att ta ibland.
En sån där som kniper tag i magen på samma vis som på toppen av en berg-och-dal-bana.
Så.
Så tar jag sats.


Och när jag hoppar får du vara redo.
Att möta mig.
Orden de finns här i ett hjärta stort som oceanen.
Orden de finns här och jag hade älskat att skriva några av dem för dig.

Så kanske du kan stå där sen.
Och jag kan höra på dem.

Det vore nåt det.
Jag tar sats.
Nu får du hela mig.



2 kommentarer:

  1. Jag vill hänga här hela dagen. Du skriver sååååå bra, med sådan känsla att jag får gåshud.
    Ha en underbar dag. Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Du skriver så målande och så vackert!

    SvaraRadera