onsdag 8 oktober 2014

Stylinguppdrag

Det är i Kristianstad jag bor.
Här jag jobbar och även här som butiken finns.
Men kunderna, ja de bor precis överallt.
För nu ska jag eventuellt styla ett hus utomlands.


Ja men ni hör, och jag känner redan att jaaa fortsätt så.
Vi flyttar från den kalla luften och de tunga dropparna som hänger över åkrarna. 
Vi flyttar dit där solen skiner och luften är varm.
Så känner jag.



Och när en kille skriver till mig:
-life´s too short and the world´s too big to stay in just one place for the rest of it...
Ja då liksom nickar jag för mig själv, känner hur hjärtat tar ett extra litet skutt och jo men på allvar säger till.
En gång.
Vi lever bara en gång.



Kanske man bara borde packa de där resväskorna och ge sig av.
Göra det man är bäst på, någonstans på en plats där solen skiner lite mer?
Och ja man kan ju alltid bara ta och flytta hit igen om det skulle vara så..
Det vet jag.



Livet.

Livet liksom.







1 kommentar:

  1. Ja det kan man, ta sitt pick och pack. För hemma är inte ett land, det är där man bor med sin familj. Nu är vi hemma i Spanien, jag , min man och våra flickor:-) Bara att kasta sig ut <3
    Kram Jess

    SvaraRadera