fredag 24 oktober 2014

Fredag i ett regnigt Västmanland

Det var sagt att det skulle fotograferas hela dagen idag.
Det var sagt så.
Men när jag vaknar i min systers gästrum hör jag regnet slår mot rutan.
Nu vet jag inte längre om det som var sagt kommer göras.
Idag.



Jag ska fotografera minnen.
Minnen från en stad där jag en gång var.
Men det där regnet som bara öser ner och den där vinden som liksom tar i från botten av sig själv kanske hindrar mig.
Jag planerar att jobba lite vid datorn istället.
Planerar att ringa en gammal vän och planerar att tvätta lite till en syster som jobbar.



Eventuellt fotograferar jag lite här hemma hos min syster.
Om ljuset vill komma en aning mer än det hittills gjort.
Eventuellt kör jag till barnens farmor och dricker för många koppar kaffe.
Det är Fredag och jag befinner mig i ett regnigt Västmanland med en varm kaffekopp vid min sida.

Fredag. 



1 kommentar:

  1. Underbara ord, underbara bilder. Vill se mer från detta smakfulla hem. Kram Kristina

    SvaraRadera