måndag 1 september 2014

Septembers början

Jag jobbar hela helgen.
I butiken och på ett fält med en vacker kvinna.
Regnet hänger i luften hela tiden men vi klarar det.
Klarar oss utan regn men med iskalla fingrar och tovigt hår.




Så hela helgen jobbar jag.
Men jag hinner ändå med att se hemmet lite extra.
Klappa på barnen, ta en en liten lur i dotterns säng och ligga tätt ihop med en skäggig man i en soffa.
Så jag jobbar men hinner ändå.



Och nu är kameran full.
Full av fotografier på en vacker kvinna på ett fält.
Med vackra tyger i vinden och smycken runt halsen.

En annan dag är det de fotografierna jag visar här.

Men nu måste jag jobba.
September är här 
 jag lyssnar på Ulf Lundell och vill fortfarande flytta till ett varmare land.



3 kommentarer:

  1. Hallå där min söta vän!
    Härligt att du jobbar, jo, det öser ju in inredning här hos oss också och jag är i full fart med att fixa till nya miljöer!
    Bästa dagen!

    Och DU!! Nu är jag tillbaks igen! Bloggen lever vidare, hoppas du vill fortsätta att kika in.
    Puss o kram!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Så fina bildet du visar!! Kan tro bilderna du tog på kvinnan är minst lika vackra de med:)
    Ha en bra kväll, kramar!

    SvaraRadera
  3. Kul att ha hittat till dig! :) Jag längtar också tillvarmare trakter... ;) Kram på dig!

    SvaraRadera