tisdag 26 augusti 2014

Olsson & Jensen och jag

Jag faller ju då och då.
Faller handlöst i förälskelse.
Och ibland sker det till annat än bara människor, dofter eller platser.
Ibland sker det till en duk eller en lampa med.
Som nu.


Den här duken.
Jag tänker att jag inte måste förklara mig.
Att jag inte måste tala om varför.
Utan visar er bara.



Så jag springer runt här hemma.
Lägger den här och lägger den där.
Kastar den över soffan och över sängen, känner in.
Känner efter.


Och konstaterar.
Att jag fullkomligt älskar den.
Även om jag inte riktigt vet var den ska vara ännu.
Älskar.



Men den slutar nog i soffan ändå.
Där den vackert kan sällskapa med lampan från samma ställe.

Så kan jag sitta där i en av sofforna ~ sitta och klura ut hur jag ska få till det där sista här hemma just nu.
Det där sista jag känner ett sug efter att få till, men ännu inte riktigt vet vad det är.
Precis just där kan de sällskapa med mig och med varandra,

Olsson & Jensen och jag.

Alla sakerna hittar ni i webshopen såklart.
Dem och mycket annat ni kan förälska er i.




2 kommentarer:

  1. Gud vilken underbar duk! Ska mäta mitt köksbord direkt när jag kommer hem!
    Så fin!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken dröm till duk! Underbar ja! Förstår att du föll som en fura:)

    SvaraRadera