tisdag 8 juli 2014

När värmen är här för att stanna

Det känns som den tänker stanna ett tag.
Sommaren.
Värmen.





Så efter jobbet dukar vi fram middagen i trädgården.
På den vackraste av dukar och med porslin som gör det hela än mer magiskt.

Vi äter starka korvar, olivtapenade, kex, ostar och goda röror.
Äter och skickar skålar mellan varandra när vi mumsar och hummar mellan tuggorna.




Efter middagen och efter hundarnas dagliga kvällspromenad parkerar jag mig i en av stolarna.
Parkerar mig och ser på när barnen gör precis det som skall göras på ett sommarlov när värmen är här på riktigt.

De kastar sig i poolen och skrattar högt. Tar tiden på vem som kan vara under vattnet längst ocg vem som kan simma flest längder utan att stanna.
Sommar.



Och när barnen sen har somnat sitter jag kvar ett tag till.
Bara för att jag kan, bara för att det fortfarande är 25 grader och värmen verkar vara här för att stanna.

Sommar.






1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med riktig sommar! Här hemma. Underbara bilder, kram Suss

    SvaraRadera