onsdag 30 juli 2014

Lite vardag igen

Det är dags för det.

Vardag.

För mig.
Barnen stannar kvar i sommarlovs-mode och jag packar in mig i en bil med kamera, nya korgar och en lång lista på vad som måste göras och kör till jobbet.



Vi har fortsatt med det vi gör väldigt bra.
umgås.
Vi pratar och hummar, skrattar och äter gott.
Ullis vackra dotter Fanny har mest klappat hundar och lackat naglarna men bara det är bra nog tycker jag.

Underbara sommar.
underbara vänner.
underbara barn.




Men idag är det dags.
Att plocka undan disken, dricka för många koppar kaffe som svalnat - och jobba.
Och jo jag gillar ju det med.
Jobbet.
Kunderna.
Nyheterna som ramlar in.
Er.

Vardag innan semester kan vara bland det bästa faktiskt.
lite vardag igen.

1 kommentar:

  1. Vad fint och härligt ni har det!!

    Och jag blir jätteglad att du tittade in hos mig och för dina ord. Miss you xo

    SvaraRadera