måndag 28 april 2014

Måndag

Det står så i kalender.
Måndag.
Jag hinner inte med ibland.
Tycker nyss det stod Fredag och jag skulle ha några timmar ledigt.
Men nej Måndag.


Det skulle behöva betyda att jag borde städa lite där hemma.
Borde läsa en bok eller springa en extra lång runda.
Men nej det hinner jag ju inte.
Hinner knappt detta.


Jag skulle gärna sitta i trädgården mot husväggen och dricka kaffe med skummad mjölk och kanel.
Eller ett glas iskallt rosé med för den delen.



Men det får vi ta senare.
En annan dag.
Nu måste jag springa vidare.
Det fotograferas nämligen sängar på jobbet idag och mellan tagningarna ropar de på mig att komma och bädda om.

Och ja det är visst dags nu igen.

Hoppas ni har en underbar Måndag !






2 kommentarer:

  1. Vilken härlig beskrivning av måndagen, det är som jag skulle ha skrivit det själv!

    Hoppas du får en fin vecka.

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  2. Du är full av energi önskar jag hade något bara lite utav den. Träning egen företagare hem barn.. jösses Duktig du är.
    Vilken fin stol. Gillar.
    Snyggt som alltid.
    Kram Eva

    SvaraRadera