fredag 28 mars 2014

När han fyller 40

Jag träffade honom när han var 25 år och skägget ännu inte fanns i hans ansikte.
När han hade twisted Levi's jeans och Dieseljacka.
Det var då jag träffade honom.
Jag föll handlöst men låtsades som något annat.
Jag älskade honom redan då.


Igår fyllde han 40.
För mig går det riktigt inte att ta in.
40 år.

Han har mer skägg nu och inuti den där rastlösa själen har han blivit klokare.
Starkare.
Och jag älskar honom för alltid.


Vi lagade tapas och drack gott vin och Trocadero.
Jag frågade var han tror han är om 5 år men han gav mig inget svar.
Här med dig säger han bara och ler mot mig.
Ja med mig.


Och vi fortsätter fira hela helgen.
Så jag tränar extra hårt denna morgon , styrke och intervaller.
Sen firar vi vidare, en skäggig man som fyllt 40.


Middag på lokal och några fler glas vin.
40 måste firas.
40 år och min.



5 kommentarer:

  1. Stort grattis till mannen din på hans dag! Fint du skriver om honom, underbart med kärlek!

    Ha en riktigt go helg tillsammans!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Å så fint du skriver!!!
    Stort grattis till din man!
    Ha en riktigt härlig firarhelg!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina ni är och vad vackert du skriver om din kära man, hälsa och gratta honom och ha en mysig kväll! Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till mannen, låter som ni har en rolig helg framför er! Kram

    SvaraRadera
  5. Det underbaraste svaret "här med dig"...vad mer kan man önska sig? Grattis till din 40-åring! :)

    SvaraRadera