måndag 17 mars 2014

Florida feeling

Det är snart dags att ta farväl.
Farväl till sol, hav, varma vindar och den svaga doften av kokos.


Vi ligger vid poolen och hummar mot varandra.
Vi älskar varje sekund av detta - och en del av oss vill aldrig lämna.
Aldrig ta farväl.
Men en annan del saknar dem där hemma.
Jag vill krama den skäggige mannen som älskar mig mest av alla och känna doften från sonens nacke.
Jag vill läsa godnatt-sagor och pussa någon som låtsas att de inte vill.
Så en del av mig är redo ändå.
Redo att ta farväl.


Så snart är vi hemma igen.
Hänger hatten på hyllan och packar undan strandväskan för ett tag.
Och för alltid kommer jag tänka på den här resan med värme, inuti och utanpå.
Jag kommer skratta för mig själv när jag tänker tillbaka på vad vi gjort och jag kommer länge skicka små sms hälsningar till min syster för att påminna henne.
Påminna om hur underbart detta var.


men vi har 2 dagar kvar.
2 hela dagar med sol, svala kjolar och havets brus.
Så vi passar på igen, passar på att njuta.







5 kommentarer:

  1. Wow vilken resa ni haft och vilka fina minnen ni har med er hem! Härliga bilder och man blir en smula avis;). vi hörs snart och försöker ses snart också vännen.
    Kramar till dig.
    Ulrica

    SvaraRadera
  2. Jag längtar helt skogstokigt efter min resa när jag läser om din. Vad härligt ni haft det Syster Yster och du. Och tänk vad härligt när du kommer hem till familjen. Jag tror det är bra att åka iväg så själv någon gång.

    Pussar och kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Så gott ni har haft det och vilka fantastiska minnen ni tar med er hem i bagaget. En resa som kommer stanna kvar i hjärtat länge, länge. Och visst är det så att det är skönt att komma bort ibland. Uppleva något nytt. Och lika skön är den där känslan av att det ska bli gott att komma hem igen. Krama om de man älskar och saknar. Hemma är ett vackert ord.

    Ta hand om dig och ha en bra resa hem!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vackra ord från som det verkar en härlig vistelse :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  5. Ni ser verkligen ut att ha haft det hur bra som helst, underbara bilder både här och på instagram. Kram Hanna

    SvaraRadera