fredag 21 mars 2014

Borta bra

För det heter ju så.. men hemma bäst.
Och ja när jag har en hel familj kvar här hemma.
En familj som har de varmaste av kramar och vackraste av ord.
Då är ändå hemma alltid bäst.


Barnen är så uppe i varv och berättar om allt som hänt, hur de saknat och vad de gjort när jag varit borta.
Jag lyssnar, ler och doftar i deras nackar.

Och nu byter jag ut en latte i solen mot en bryggkaffe vid datorn.


Den stekande solen vid poolkanten är nu en svag liten stråle från disig himmel.
Men hemma är fint.
Hemma är just det.
Hemma.



Och något annat som måste bytas ut ganska fort är detta.


Iskalla drycker i svettande glas och mat som är så god att man gärna äter några tuggor för mycket.
Jag byter ut det nu, till vardag och hälsa igen men ångrar inte en sekund av allt vi gjorde.
Allt vi åt och allt vi såg.
Längtar redan till nästa resa.

Nästa resa.

Men nu väntar jobbet.
Och där händer massor kan jag lova!
Visar bilder i helgen!









4 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen vännen, visst är borta bra men hemma bäst! Förstår att de längtat och du med:)
    Ha en skön helg så hörs vi snart! Kramar U

    SvaraRadera
  2. Njuter och läser....

    Trevlig helg Carola!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig semester ni har haft! Men vi visst är det skönt att komma hem igen!
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Du skriver så fint och jag förstår precis.

    Vilken resa, jösses vilken resa. Förstår att du njuter av familjeliv och känner tacksamhet över att ha gjort denna resa och att du längtar till nästa....Härligt!

    Ha en toppenfin söndag!

    SvaraRadera