lördag 8 februari 2014

Uppdrag vardagsrum

Det drar ihop sig som man brukar säga.
Inuti vet jag hur det ska vara nu.
Hur det ska se ut i mitt vardagsrum.


Så detta ligger i min inspirationsmapp, har legat där i ett år nu och mannen har äntligen mjuknat.
Äntligen tycker han att jag har rätt.
Igen.

Så uppdrag vardagsrum kommer sätta fart nu.
Jag kan ju inte ofta ta det lugnt, och aldrig om jag har en plan klar inuti.
Så jag tar och sätter fart nu.
Jag samlar på mig saker som ska få en plats där, där i det nya vardagsrummet.
En brun vas som spruckit, en pläd i rufsig linne och en stor urna i lera.
Jag samlar på mig dem och planerar vidare.


Och ni vet hur man blir, man liksom längtar.. och varje liten stund tänker jag på hur det ska bli, hur jag ska göra och om vi kanske borde ta och flytta till Spanien samtidigt när jag ändå håller på...
lite så blir det när jag startar ett uppdrag vardagsrum.

Alla bilder är hittade på Pinterest.

Och ja visst jag fullkomligt älskar alla foton från Hanna Lemholt  men jag vill inte ha just den bilden längre, känns som man ser just den precis överallt just nu och då blir jag alltid lite nejjig.. så jag ska in och kika på hennes nya alster för att se vad som får bo där, i mitt nya ljusa, vit/beige/bruna vardagsrum.

Och som jag längtar tills det är klart nu.
Som jag längtar.

Lördag vänner.
Lördag och kaffet är fortfarande varmt.






2 kommentarer:

  1. Härligt att se fram emot :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Du har alltid så SJUKT inspirerande och söta inlägg :) blir glad härinne

    Ny post ute......skor som het inredning :)

    Ha en härlig vecka söt :)

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera