tisdag 18 februari 2014

Rastlösa hjärta

Jag är en sån som älskar förändringar men hatar dem på samma gång.
Jag älskar rutiner men vill hela tiden att något nytt ska ske.
Jag frågar alltid vad som händer här näst och jag är den som planerar resor, packar väskor, sorterar i hemmet och som sen återigen frågar alla andra vad vi ska göra nu.


Jag vill alltid ha ett projekt på g.
Vill alltid att det ska vara fullt ös på jobbet för att sedan ta en resa och bara vara i solstol någonstans.
Jag älskar att planera.


Och det är det jag behöver nu. 
Ett projekt.
Kanske man skulle hitta en tomt och bygga ett hus på?
Kanske man borde ta tag i den där längtan om att bo i värmen..?
kanske jag bara borde måla sovrummet i kalklitir som resten av Sverige eller borde jag baka något nytt?
Jag är rastlös idag när jag vaknar och då vet jag att det håller i sig ett tag.
Ett projekt hitåt nu!


Och lagom till det projektet som jag nu vill hitta är över så väntar ju den där resan.
Den resan som nästintill är overklig.
Den jag knappt tror på förrän jag är där.
den ja..
Längtar.







2 kommentarer:

  1. En resa att se fram emot, låter fint! Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Jag är exakt likadan, vill ha små lr stora projekt mest hela tiden annars blir jag galet rastlös. Speciellt nu när våren börjar komma. Det lixom spritter i benen och hjärtat hehe. Kram Sandra

    SvaraRadera